Les over het Koraalrif.
Wat is het koraalrif, wat bedreigd het koraalrif en hoe kunnen we dit oplossen.
Les 1: Plastic soep
Over de les:
Door deze les worden de leerlingen zich er van bewust wat de plastic soep is en bedenken de leerlingen een oplossing voor dit probleem. Door een oplossing voor dit probleem te bedenken verbetert de communicatieve vaardigheden van kinderen, stimuleer je als docent het creatief denken en helpt het kinderen te luisteren naar en met nieuwe ideeën te komen.
Lesdoel:
De leerlingen gaan nadenken over oplossingen, op grote schaal, voor de plastic soep.
- De leerlingen weten na deze les wat de plastic soep is en hoe deze is ontstaan.
- De leerlingen denken deze les na over mogelijke oplossingen tegen de plastic soep aan de hand van de changemaker challenge van dopper.com
Les 2: Voedselverspilling
Over de les:
Door deze les leren de leerlingen iets te maken van het voedsel dat ze anders weggegooid zouden hebben. Door het zelf te doen leren ze dat ‘gered’ voedsel heerlijk kan smaken en dat je voedsel ook langer houdbaar kan maken met behulp van conserveringstechnieken.
Lesdoel:
De leerlingen leren over de voedselverspilling op de wereld.
Na de les:
- Kunnen leerlingen proeven/ruiken/zien wanneer voedsel wel of niet meer te eten is
- Hebben leerlingen ontdekt dat je kan koken met voedsel dat anders verspild zou worden
- Hebben leerlingen kennis gemaakt met conserveringstechnieken die ervoor zorgen dat voedsel langer houdbaar gemaakt kan worden
Downloads:
https://www.instock.nl/app/uploads/2017/10/Lespakket_materiaal_kookworkshop.pdf
Maak jouw eigen website met JouwWeb